Posted By
Trampolína 366 pro amatérské cvičence

Trampolíny se staly evropským hitem již před mnoha lety a i přes některá varování před nebezpečnými úrazy, které jsou způsobeny zpravidla podceňováním bezpečnostních prvků a zásad správného cvičení, jde o výrobek velmi prospěšný lidskému zdraví. Pro amatérské zájemce o skákání na odrazové ploše to ovšem znamená vyhnout se bez dostatečné průpravy akrobatickým prvkům.

skákání na trampolínách

Na akrobacii raději zapomeňte

Když se na zahradě ocitne trampolína, okupují ji především děti a zkouší na ní různé pohybové kreace. Po prvních výskocích je lákají také akrobatické prvky, které na televizní obrazovce vypadají zdánlivě snadné, předváděné s lehkostí a půvabem. Gymnasté, akrobatičtí lyžaři a skokani do vody jsou pro mnohé z nás vzorovými postavami, kterým se chceme vyrovnat, nebo se k jejich umění alespoň přiblížit. Jenže to má háček, a tím je důkladná průprava nejprve teoretická a teprve pak postupné zařazování akrobatických dovedností do praxe.

trampolína se sítí

Tito cvičenci nejprve trénují pod dohledem a za speciálních podmínek na doskočištích polstrovaných polyuretanovými bloky, kde se eliminuje nebezpečí úrazu na minimum. Teprve pak mohou své nabyté dovednosti aplikovat v praxi na lyžích, v bazénu či na trampolínách. Pokud tedy toužíte tyto aktivity napodobit a časem i dobře zvládat, zapište se do odborných kurzů, kde se vám budou věnovat zkušení profesionálové. Pak můžete své umění předvádět třeba i na zahradní trampolíně, ale zapomeňte na opačný postup, kdy budete očekávat, že trampolína vás těmto „kouskům“ naučí.

Zahradní trampolíny 366 o velkých průměrech jsou určeny především pro amatérské cvičence, tedy pouze pro výskoky ve vzpřímeném postoji, s pokrčenými koleny, kdy bezpečně zvládáte odrazy a dopady na plochu kolmo k zemské ose. Jakýkoli odraz pod jiným úhlem vás může snadno katapultovat k okraji trampolíny a způsobit nepříjemnosti zachycením v ochranné síti a dopadem na kryt obvodových pružin.